Jag som vill plugga till sjuksköterska!



Det är ett hett ämne nu, all vårdpersonal som går ut i strejk för att få bättre villkor och löner! Jag tycker det är synd att man måste gå ut i strejk eftersom de slår mot alla sjuka i städerna.
Tänk er  Gunnar som ska operera sin höft ,han har gått i 1 år med smärtor och har sett framemot operationen som ska underlätta hans liv lite..men då ringer telefonen med ett besked om att operationen är inställd, pga strejk. Vården finns för att hjälpa alla, inte bara vända sig till de mest akuta!
Undersköterskor och Sjuksköterskor ska ha bra lön för de håller folk vid liv! Jag känner mig rätt delaktig redan nu som undersköterskaelev...jag vill sedan plugga till sjuksköterska men med en taskig lön känns det nästan bättre att stanna som usk eftersom de kan få någon tusenlapp mer än sjuksyrrorna...det är lite knasigt!

Hoppas på bättre löner till vårdpersonal! De gör ett sånt viktigt arbete!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0