Om jag bara fick sova så skulle det kanske ordna upp sig..

Hunger Games

Ångest.

Måste jag gå till jobbet idag?, hade hellre stannat kvar i sängen med boken och en påse godis..

11-13 maj

Då åker jag, Micke, Jenn&Jesper till Helsingfors för en 40 timmarskryssning och då ska vi fira mig med drinkar och taxfree :)
Jag hoppas att man kan sitta på däck och njuta av solen!

Jag längtar redan tillbaka

Ledsen för sen update men bättre sent än aldrig :)
Jag måste skriva om helgen i Göteborg men vet inte riktigt vart jag ska börja för allt var så härligt och jag vart förälskad i staden och folket! Det absolut bästa var att vårt hotell låg så centralt att det var nära till allt! Shopping, barer, museum, spårvagnar, fik, parker, Liseberg och Universeum låg på gångavstånd och jag har aldrig ätit så mycket frukost i hela mitt liv som när vi åt hotellfrukosten :)

Vi fyllde helgen med ett äventyr till Kviberg där vi hittade en stor marknad med en massa saker, loppisbord och matstånd. Vi åkte till djungeln och såg både apor, en krokodil, spindlar och ormar tillsammans med en massa fiskar och det tuffaste av allt, hajarna på Universeum. Jag kände mig som en 5 åring som sprang runt med kameran och tyckte allt va så spännande ^^
I lördags firade vi St PatriksDay och vi hittade en irländsk krog där ölen flödade och vi dansade oss svettiga till livebandet och efter det begav oss ut på en krogrunda över hela Avenyn! Det va riktigt kul och allt folk var så glada och trevliga! Man var lagom sliten sen på söndagsmorgonen men jag gick ner till frukostbuffén och satt där med en tidning och en megafrukost värd guld! :)

Helgen gick alldeles för fort men jag är så glad att vi kom iväg! Jag vill tillbaka till sommaren sen och sitta på Avenyn med en iskall öl och solen i ansiktet. Kollar redan på lediga hotell och tågpriser igen..

Den bästa helgen på länge!

Mot Göteborg =) <3

Jag har sett framemot den här dagen i 2 månader nu och äntligen ska vi snart sätta oss på tåget till Göteborg! Där ska vi ska bo på hotell och fira våra 6 år tillsammans! :)
Vi åker vid 11 och är nere till kl 13, lite roligt att biljetten dit när jag bokade kostade 240 och nu ligger priset på 680 kr för en enkelresa. Vi får checka in på hotellet vid 15 så jag hoppas på ett besök på Nordstan innan och kolla in shoppingen :)

Sen får vi se vad vi hittar på, har kollat upp lite loppisar och så har vi gratis inträden till museum men om jag känner oss rätt så kommer vi ligga på hotellrummet och bara njuta av stunden :)

Nu ska jag fixa och packa färdig. Sen åker vi!!

Ha en härlig helg :)
Kramar

14/3 2006 - 14/3 2012 <3

För 6 år sedan satt jag hemma hos mamma och pappa framför datorn och min mobil plingade. Helgen innan hade jag varit på kurs och där träffade jag en häftig kille med en sliten tuppkam och färgglada byxor. Killen vände upp och ner på min tillvaro och när jag kom hem efter den helgen så var jag galet kär och jag hade fjärilar i hela kroppen! I sms:et frågade sen killen om jag ville komma till Katrineholm och hälsa på och sendess har det varit vi två <3!

Mycket har hänt på 6 år och idag är vi förlovade och bor tillsammans, det trodde jag inte för 6 år sen :)

Nu på fredag åker vi till Göteborg för en mysig weekend på hotell och jag längtar tills vi sitter på tåget! Jag vill gå hand i hand och hångla i spårvagnarna och bara umgås med den finaste killen jag vet!

Ikväll jobbar jag på UVA så det blir inte så mkt firande, vi åt en härlig frukost tillsammans och sen får vi se vad kvällen har att erbjuda :)

Ha en fin dag alla!

2. Once upton a time
  3. Revenge

Uva

Godmorgon! Sitter med tandborsten och kollar runt på lite bloggar innan jag ska gå iväg mot jobbet. Idag är jag inne på UVA och gör kvällspasset.
Känner mig rätt pigg och glad och det blir ännu bättre när solen skiner och jag har hunnit plockat ner alla vinterns halsdukar, mössor och vantar :) Våren är så välkommen just nu!

Jobbar dagspasset imorgon och sen är jag ledig fre-sön och då ska jag nog åka till Nykvarn och hälsa på  :)

Nu måste jag göra mig iordning. Ha en fin dag och jag måste bara skriva att min underbara moster fyller år idag! Så tusen grattiskramar till Satu!

Kram

Jag&Satu på Rhodos 2009 :)

Ren och skär lycka

Startade morgonen med amerikanska pannkakor med bär och sirap :)
Efter det vart det en härlig runda ner till Djulö med Jenn och nu sitter jag med färdiga matlådor och väntar på att gå ner till Friskis!
Ikväll blir det film tillsammans med Micke&Simon. Hoppas ni andra har en soft kväll. Kram

Vårfint

Nu när våren börjar komma så vill ja ha nya skor och dom hittade jag på Ellos hemsida och jag hoppas att dom passar sen när jag får hem dem :)

Helg :)

Happy feet

Äntligen är den här jobbveckan över och jag känner mig lagom sliten efter dagar med migrän och tidiga mornar.
Idag efter jobbet tog jag en härlig promenad till Pingstkyrkans loppis och jag hittade några fynd :)
Efter 2 timmar där inne så gick jag in till Ldl för att handla lite mat och nu sitter jag nyduschad i soffan och bara tar det lugnt. Imorgon är det utbildningsdag och sen är det helg igen! Det ska bli riktigt skönt att få vakna utan alarmklockan och bara ta dagen som den kommer..

Bjuder på några bilder

Tofflorna är ifrån Lidl och man värmer små vetekuddar som sen värmer upp fötterna, dom är helt ljuvliga! Från loppisen hittade jag 2 jeans som jag ska klippa till shorts och kanske sy fast lite spets  plus en ny burk till min samling :)