Nattuggla

jag kan inte sova! känner mig rastlös och pigg..
det kommer upp så mycket tankar på nätterna..det är då man kommer på vad man ska göra åt problem eller vad man kanske har gjort för fel under dagen. eller så saknar man någon...

min mammas vän ramlade idag utanför vårt hus och hon slog i huvudet rätt rejält..jag hjälpte henne och fick på köpet ett stort blåmärke på foten då hon i chock stampade på min fot och sen drog hon hårt i mitt hår, människor har en tendens att bli aggresiva när de är i chock..och det är väl bara att bli van med om man ska jobba inom vården..
Det som va synd var att ambulanspersonalen var otrevliga och lyssnade inte på den informationen som man gav! Det gjorde mig lite sur..

3 år med omvårdnadsprogrammet ger mig den kunskap som jag behöver för att ta hand om andra när de är sjuka eller skadade. Jag känner mig redan nu rätt viktig och att jag faktiskt kan göra något som kan räknas som sjukvård.
Men jag känner mig osäker på om jag verkligen har det extra som krävs för att vara riktigt duglig.

nu ska ja vänta på att en läkare ringer och ger mig lite uppdatering i mammas vännina, resten av familjen sover så jag får sköta snacket.


puss och godnatt för er som sover ^^



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0