Saga och Sanning!

Jag sitter just nu med mitt muntliga tal som jag ska hålla imorgon, jag vet att jag är ute i sista sekund men jag har verkligen inte haft lust eller tid att börja med det. Min personliga åsikt om ett muntligt prov är att det är onödigt och krävande.
Jag är en sån människa som kan prata i timmar om saker som intresserar mig, jag deltar gärna i diskussioner och får fram mina budskap. Men när det kommer till att hålla tal, eller ett muntligt förhör så brister allt självförtroende jag har till att tala. Jag klarar inte av att stå framför folk och försöka låta vettig när det tar emot...man skulle kunna slippa muntliga förhör om lärarna var mer uppmärksamma över hur mycket man pratade på lektionerna! Men jag ska inte klaga utan är nog bara irriterad på mig själv som är ute så sent med att fixa talet....

jag har iaf kommit igång med själva talet och då är det bara ett pm kvar..sen kommer säkert ett inlägg imorgon om hur allt gick åt helvete :P

Men nu till det positiva! =) 
Tidigare idag var jag och fikade med Jella, Elin och Erika, det var super trevligt att sitta på Nova med en kopp te och en torr kaka! :) Vi snackade massa skit och bara latade oss ^^ sen efter det åkte jag hem och åt pizza. Gott och flott!

Sen vid 18.00 cyklade jag upp till Lillhagahallen för att kolla på mina gamla trupptjejers gympaavslutning :) Det kändes konstigt att sitta på bänken och kolla! Men tjejerna skötte sig bra!

Nu ska ja sova och håll tummarna för mig inför talet!  Lova! Alla tummar! :)

image73
 
jag vet att jag tjatar men snart  blir det studenten liksom! ^^





Kommentarer
Postat av: Frost

Ta mod till dig, lilla troll! Du är jätte duktig på att prata och argumentera så det kommer gå finfint bara du tar mod till dig!

Sen tänkte jag berätta att lilla hästen mår bra nu! =)

2008-05-20 @ 22:40:39
URL: http://cadilliac.blogg.se
Postat av: julia

Tack så mycket! ja måste börja puscha mig själv oxå :P
Skönt att höra om hästen..får ägaren fängelse nu?

2008-05-21 @ 07:22:12
Postat av: Angie

hoppas talet gick bra!!

2008-05-21 @ 14:52:08
URL: http://angelicacarsfeldt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0