Welcome to Estonia!

Kryssningen var toppen! Åkte i söndags och kom hem i tisdags men har inte orkat skriva om det tidigare :P
Det var världens storm på havet natten mellan söndag till måndag :S Jag kan erkänna att jag va beredd på att hoppa i en livbåt och frysa ihjäl ute på havet. Jag samlade ihop alla mina viktigaste saker och tog en gin för att lugna nerverna ^^
Det kändes som att gå i lustiga huset, när man går över nå slags bro som går upp och ner :P Men vi kom fram morgonen därefter! Tallin var grått, kallt och det var slask överallt! Men vi traskade in till centrum för att leta efter gamla stan och tillslut hittade vi den och julmarknaden :) det va riktigt mysigt att gå runt där och kolla på alla fina vantar och mössor :)

Jag tänkte att ja skulle hitta lite snygga underkläder men det var inte mycket stil på grejerna utan mer till för alla prostituerade som fanns lite överallt :P Kände mig snuskig när jag bara kollade på dem! ^^

Efter ett antal timmar i land så tog vi en taxi tillbaka till båten, frusna och trötta vilade vi en stund innan vi skulle fixa nått att äta och sen vidare till taxfreen för att  slösa pengar!  Det blev rätt mycket godis och alkohol, det kändes rätt bra att köpa sprit utan att tänka på åldern :P  Det var nog första gången jag har köpt riktig sprit! ^^


Hemvägen var lugn, körde lite kareoke och kollade på nå band, sen var man tillbaka till Sverige och ännu mer snö!
Men det va skönt att vara tillbaka till Biffen och sin egna säng :)

Kanske nått att ha på sig när man är ute och härjar i vinter ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0