Ajdå Södertälje Sjukhus i blåsväder!

Idag i dagens LT står det om att det finns personal på Södertälje sjukhus, på min avdelning IVA som har uttryckt sig rasistiskt! Vilken grej! det ska handla om kommentarer om att de inte kan snacka svenska och att de inte har samma rätt i samhället som svenskar....jag kan tänka mig vem det handlar om! Men jag kan försäkra er om att jag inte har nått med det att göra :P Får se hur stämningen är på avdelningen idag då jag jobbar eftermiddag/kväll!

Jag läste kommentarerna i LT och kan hålla med om att det finns de invandrare som inte vill lära sig svenska, och just i vårdsammanhang kan det vara väldigt viktigt att kunna kommunicera på svenska. Det finns tolkar att fixa men tyvärr allt för få!

http://lt.se/nyheter/1.66317#articleComments

Ha en bra dag =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0