Från ett iskallt Nykvarn!

Godmorgon!

Sitter nu vid datorn och försöker lista ut hur jag ska ta mig hem till Kholm, har varit inne på Sj:s hemsida och sett att nästan alla tåg mellan Stockholm-Etuna-Arboga är inställda och det är precis den sträckan som jag ska åka.
Jag har beställt biljett till 19.25 från Nykvarn men just nu känns det som om jag måste försöka komma iväg tidigare. Inge vidare att fastna här eller i Etuna ikväll när jag ska upp tidigt imorgon!
Man blir så jäkla less på SJ och allt som har med tåg att göra, att man aldrig kan lära sig av tidigare vintrar?
Jag har messat till babe och sagt att han får vara redo att hämta mig här i Nykvarn om det skulle strula..

Men men, annars har jag haft det supermysigt här hos mamma&pappa :)
Igår åt vi lite julmiddag och delade ut paket, det kändes som julafton för min del! Fick lite smågrejer och sen gav strömmen med sig så vi hade 2 strömavbrott inom loppet av 2 timmar men det var mysigt med en massa tända ljus :)

Det har även varit iskall här i byn, igår var vi nere i -24 grader! Man kunde knappt gå ut utan att det var svårt att andas och man frös ända in till nerverna!

Idag ska jag baka med mamma, träffa Sandra och mormor :)
Håll tummarna för mig att jag kommer hem igen och sen är det bara att gå upp tidigt imorgonbitti för att fira julafton på jobbet. Efter det åker vi till Mickes föräldrar och firar jul med dem.

Nu ska jag ringa SJ igen!

Ha en bra dag alla som stressar inför julen
kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0