Jag hatar ordet magsjuk

Om jag ska förklara min dag med ett enda ord så blir det obehaglig..
Jag vaknade pigg och alert för att gå till jobbet där vi idag skulle öva på HLR. Det var lugnt övrigt på avdelningen och jag kan inte säga att jag fick slita för lönen men jag var sjukt nervös inför HLR:en. Först så hade jag inte fått nå bok att plugga på innan och nu skulle vi även köra Barn HLR så nervositeten satte igång direkt på morgonen.
Jag gick runt med magvärk och jag va alldeles blek i ansiktet. Kände mig svimfärdig när vi gick ner i kulverten..
Till min förvåning gick det bra, det var inte som jag tänkt i mitt stackars huvud utan bara ren övning och jag räddade min patient Tore..
Men sen efteråt när spänningen släppt sig så hade jag fortfarande ont i magen.
Vid 3 när jag slutade fikade vi på glass och pepparkakor och då kom det som en våg av illamående!
Fick nästan springa till toan men det kom bara hulkningar och jag vart blekare än ett spöke.
Jag tänkte genast på vinterkräksjukan och skyndade mig hem för att lägga mig i sängen, sa till älskling att nu håller han sig borta om han inte vill bli smittad :P

Nu har jag vilat i 2 timmar men magen känns som en torktumlare, antingen är något på gång eller så är jag bara hungrig. Men jag vet inte om jag vågar äta! Skulle vilja ha en massa mat men samtidigt vågar jag inte om det skulle komma ut lika fort :(

Jag vägrar bli magsjuk, det känns som om man ska dö varje gång man kräks..

Rolig läsning va?

Nu ska jag leta rätt på nå mat, det får bära eller brista!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0