Det har varit en lång dag!

Nu är jag äntligen hemma igen!
Efter jobbet som gick bra åkte jag till Södertälje syd och jag kände mig rätt cool. Det var fint väder och jag tänkte att nu hade väl tågtrafiken kommit igång igen men icke! Skulle ta tåget som gick 15.53 men när jag kom fram såg jag att tåget som gick 14.08 var 2 timmar försent :P så allt som allt vart mitt tåg 2 timmar försent...
Det var fullt på tåget så de va schysta att öppna lagervagnen där jag satt med några grabbar och snobbtanter som inte ville smutsa ner sina pälsar, plötsligt går nödbromsen igång och det vart kaos då folk ramlade omkull och jag hörde att någon skrek och såg då att en kvinna hade fått kokande hett kaffe på sig..shit vilket liv det vart! Problemet var en luftkabel som gått sönder och då hade tåget inga bromsar men en kille gick ut i snöstormen och fixade det, dagens hjälte helt klart! Hemresan tog en halvtimme extra då vi fick sitta och vänta in andra tåg :(

Men jag kom hit och vi åkte och storhandlade så nu är vår frys och kyl alldeles fyllda! Vi har så mycket mat! Det är skönt att inte behöva tänka på vad man ska äta utan bara kolla i frysen på vad man har :)


Snart ska jag packa ihop min väska inför imorgon och sen gå och sova, är helt slut efter den här fartfyllda dagen.
Ha en bra kväll!
kram




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0