Idag har jag varit duktig! :)

Jag brukar peppa mig själv till att våga göra fler saker och idag har jag betat av en grej som jag velat göra rätt länge! Det var lugnt idag på UVA så jag gick över till operation för att se en knäplastik :)
Hade tänkt mig en massa blod och slemm men det va riktigt coolt! Patienten skulle få ett nytt knä då det riktiga hade blivit inflammerat och gjorde ont.
Så jag fick stå med under hela operation och titta, fick hjälpa till lite med smågrejer men höll mig mest på avstånd.
Man kunde se direkt in i knät! Jag fick rysningar i kroppen när man kunde se knäskålen röra sig under huden :P
Känner mig rätt duktig som inte började må illa eller nått :)

Nu ska jag ta en promenad och senare blir det dusch och sen tv :)
Ha en bra kväll
kram



En bra bild på den operation som jag va med på, man har slipat ner den riktiga knäskålen mot lårbenet och satt dit en ny knäskål av titan och sen har man en botten av plast som titanbiten kan glida i så att knät får tillbaka sina naturliga rörelser :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0