Det har varit en lång dag idag..

Har jobbat på MAVA och känner mig helt slut i hela kroppen.
Det började som en lugn dag men nått hände så hela dagen vart förstörd...

Tidigt på dagen började jag känna av migrän, den kom först smygande och jag tog alvedon som brukar fungera men det gjorde det inte idag. Nå timme efter blev jag alldeles varm och svettig, det började snurra i huvudet och jag vart väldigt illamående! Gick sen till en kollega och bad henne ta ett tryck och det va ju skyhögt! runt 180/90 då jag brukar ligga runt 130/80, min puls va 89-90 och vanligtvis ligger den runt 70-75 när jag väl är stressad..
Så jag vart liggandes på ett patientrum uppkopplad med alla sladdar och försökte vila medans ja själv hade patienter att ta hand om..
Men jag vilade och sen kändes det bättre, behövde inte ta några prover eller nått men jag måste göra något åt den här jävla migränen! Det kan komma som en käftsmäll och jag blir helt knockad!

Det var min dag, min kväll kommer jag spendera hemma i soffan, ville ju till Sabina men jag känner mig så slö och vill bara vila, se nå film och mysa i mina filtar.

Men jag måste få lite frisk luft så snart ska jag och Jenn ta en promenad till Willys för att handla lite fredagsgott.

Hoppas ni har en bra fredag!
kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0