Jag blir så arg!

Jag vet att man inte ska börja morgonen med ett taskig humör men jag kan inte motstå ilskan som bara bubblar upp!

Katrineholm har hamnat på kartan pga en kvinna som vart knivmördad i en trappuppgång, huset snett mitt emot mitt dessutom. En man som var kvinnans adoptivpappa gick till polisen själv och medgav sig inblandad i attacken och han sitter nu som misstänkt för mordet på henne då hon dog av skadorna, liggandes i en trappuppgång!
Polisen har inte gått ut med det helt men det verkar vara hedersrelaterat och som Aftonbladet så fint skriver att kvinnan "Var inte som pappan ville"
Enligt Aftonbladet så låg kvinnan och en ex man i bråk om en tidigare skilsmässa och vårdnaden över en son.

Det är inte första gången en kvinna blir mördad pga en skadad familjeheder här i Sverige men varför får det fortsätta hända? Männen skyller på förlorad heder och tar lagen i sina egna händer och tar bort skamfläcken men varför får det fortsätta hända här i Sverige? Det är år 2010! Vad gör politikerna åt det här? Vad gör polisen och rättsystemet?

Nu är jag inte insatt i vad de får för straff men jag tycker att man borde bli utvisad och aldrig mer få sätta sin fot här i Sverige! Man borde göra ett statement för alla invandrare som kommer hit att om man ens tänker tanken på hedersmord så är gränsen stängd! Man måste kunna hindra det här innan dom kommer in i landet!

När jag läser igenom det här själv låter jag som en rasist, men jag blir så jäkla ledsen och bekymrad över alla kvinnor som lever med vardagliga hot från familjer och släktingar pga de försöker leva ett normalt liv här i Sverige! Tänk er att behöva fly till ett land pga krig och fattighet till att få komma hit och fortsätta leva som en fånge i sin egna familj med regler och måsten.

Vad skulle hända om jag flyttade till nått land i mellanöstern och mördade min man?
Jo jag skulle först bli hotad och sen stenad till döds..

Men männen här i Sverige verkar komma undan men lätta straff och de har ju vunnit högsta vinsten, de har vunnit tillbaka sin heder!

Man måste göra något nu för alla kvinnor som är utsatta för det här i Sverige, satsa mer pengar på jourer, utbildning inom polisen och ett rättsystem som sätter hårda straff på de män som gör dessa gärningar!
Även andra familjemedlemmar som är inblanade borde få lika höga straff! Det händer ju att hela familjen står bakom faderns eller sönernas beslut om att ta bort personen som skadat deras heder..

Jag har inte reagerat såhär starkt förut men när det händer så nära en själv kan jag inte sluta tänka på det.
Man borde samla alla invånare här i Katrineholm nere på torget, ha talare som pratar om hedersmord och en tyst minut för kvinnan som vart mördad. Lyfta sina ögon och förhoppningsvis nå ut till kvinnor som blir hotade och visa vart de kan få hjälp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0