HLR och en tur på stan

Har precis ätit mat och det vart okej, panerad fisk med potatis och avokadoröra.
Om en stund ska jag ut med Jenn för att promenera lite och sen blir det soffhäng resten av kvällen.
Tidigare idag har jag haft HLR på MAVA/akuten och det gick bra, övade lite scenarion och dockan kom tillbaka till livet några gånger iaf. Det blir spännande ihelgen sen när jag ska jobba om jag får hjärtstoppslarmet, nu får jag ha ansvar för defibrillatorn och det är ju lite tufft.

Efter jobbet träffade jag upp Jenn&Jesper och vi gick ner på stan för att kolla runt lite, hittade ett par örhängen och en massa fint i klädväg men jag va lite snål och öppnar plånboken mer sen när lönen har trillat in på kontot. Vill till Norrköping men vägrar att sätta mig på en buss dit då de har stängt av tågtrafiken fram till juni..
Får se om man kan övertala Micke om att köra mig.

Sen vet jag inte men jag är väl i nå svacka, jag skulle vilja ha mitt egna krypin, möblera och fixa hur jag vill, laga mat när jag är hungrig och slippa tjata på någon jämt och ständigt. Sambolivet är inte speciellt roligt just nu när man känner sig ensam med allt fixande, handlande och städande.

Jag vet att jag skulle fixa att bo själv men det är kanske enklare att banka in lite vett i min sambos skalle och om det inte går så vet han alternativen. Nog om det, jag är väl bara grinig för att han inte hjälpte mig med maten..

Nu ska jag byta om till promenadkläder och ge mig ut. Disken får vara kvar tills jag känner att jag har ork.

Hejsålänge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0