Det va den lönen..

Januari månad vart väldigt dyr med körpaket, inlämning av bilen till verkstan och alla småutgifter som hyra, mat och shopping. Nästa månad blir inte så mycket bättre då jag ska köpa fler körlektioner och verkligen satsa stenhårt för att inte tappa de körkunskaper som jag har skaffat. Hyra och lektionerna är prio 1 just nu. Ni som vet så är vägen till körkortet inte direkt billigt...

Imorgon kommer lönen in på kontot men jag har redan "gjort" mig av med den, det blir en liten slant till sparkontot, en tur till Willys och sen är det bara att hålla ut tills nästa lön.
Ibland kan det kännas tufft ekonomiskt men man får alltid tänka att de finns de som har det så mycket svårare, man ska inte gotta sig i andras olycka men de finns de familjer som knappt har mat på bordet men som kämpar ändå. Lite ett I-landsproblem, vi vill alltid ha mer  pengar istället för att lära oss att planera den ekonomin man har så att man klarar sig.

Jag gillar utmaningen att hitta den billigaste maten, räkna ut hur mycket pengar man sparat, ibland kunna unna sig något roligt men samtidigt veta att man inte kan köpa allt på engång utan att man lär sig att spara till det som man verkligen vill ha :)

Några tips för er som är sugna på att flytta hemifrån, det är inte bara att bryta sig loss från föräldrarna och leva sitt egna liv, man har måsten och man har alltid räkningar.

Nu ska jag plugga lite teori.
Ha en fin dag, solen skiner ute just nu!

kram




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0