Klassträffen

Känner att jag måste diskutera "Klassträffen" som nu visas på kanal 5. Det handlar om ett gäng med gamla elever från samma klass och de samlas igen på en återträff på en paradisö. Där ska man jämnföra allas liv och dra upp en massa gammalt från skoltiden. Min första känsla va att jag aldrig skulle ställa upp på en sån korkad idé!

Alla som har gått i skolan och speciellt grundskolan vet att det är inte bara ljuva minnen man har från dom tiderna, man vart mobbad eller mobbade, hade fel kläder, va kär i en pojke som man aldrig skulle få och man vart indelad i kategorier och grupper, tuffingarna mot hästtjejerna och datanördarna....så var det iaf på min tid.
Jag har rätt så bra minnen från första klass till 6:an men sen kommer det mest obehagliga minnen, man passade inte in, vart mobbad för att man hade några extrakilon jämnfört med tjejerna som va pinnsmala, man va kär i en kille som aldrig tittade åt ens håll och man hade lärarnas press på sig att göra bra ifrån sig på alla tusentals prov som man var tvungen att kunna för att bli vuxen. 7-9 var mardrömsåren där man ville bryta sig fri och vara egen, hade på mig konstiga kläder och pluggade som en idiot, ville vara vän med alla och inte göra så mycket oväsen av sig. Men det bästa med årskurs 7-9 var att då fick man veta vilka som var ens riktiga vänner och dem har jag fortfarande kontakt med. Insikten om vad folk egentligen tyckte om en vart som en smäll i magen och grupperingarna var som värst och jag hade ingen grupp att tillhöra.

Det finns mycket att berätta och visst skulle det vara spännande att träffa alla igen men jag tror att när man ses så faller man tillbaka till rollerna som man hade då och de tuffa gänget slänger en dryg blick mot datanördarna. Jag vet inte riktigt vilket gäng jag skulle tillhöra, antingen plugghästen eller töntgänget som lyssnade på musik och klädde sig konstigt.

Hur va eran tid i grundskolan?



Min grundskola i Nykvarn, Björkesta



Kommentarer
Postat av: Emma

typ lika dan som din xD

2011-05-27 @ 20:33:25
URL: http://everythingyousee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0