Norrköping och halkkörning

Jag har haft en bokstavligt talat fartfylld dag idag! 06.45 samlades vi ett modigt gäng utanför körskolan för att åka mot Norrköping där halkbanan väntade. Jag fick köra i centrum och det gick okej, lite nervöst att köra med så mycket trafik när man vant sig med lugnet i Kholms centrum :P
Men vi kom fram hela och rena för att börja med teori och sen var det dags att köra ut på banan och slira! Vi körde både halka, med understyrd och överstyrd bil och bromsteknik. Det va riktigt läskigt att sladda runt som i en radiostyrd bil som finns på Grönan, bilen levde sitt liv och det var riktigt svårt att få tillbaka kontrollen när man väl tappat fästet, man får hålla alla tummar och tår att man aldrig får vara med om det i verkligheten, chansen är rätt liten att man överlever en rejäl sladd!

Vi va klara med halkan och körning på motorväg runt halv 1 och efter det styrde vi mot Kholm igen.
När jag kom hem la jag mig i soffan och somnade som en stock, varken msn eller mobilen kunde väcka mig men tillslut vaknade jag och mötte upp Jenn för en runda på stan :)
En massa folk som fått lön och somvanligt kom jag hem med lite nya grejer.
Hittade en till earcuff, strumpor, tavlor till köket och ett par skor som kommer bli perfeka till bröllopet i juni. Köpte med mig lite fredagsgott och nu sitter jag och väntar på att Micke ska komma hem <3

Det blir en lugn kväll och det behövs! Tänk att man kan bli så trött bara av att köra bil men det har nog lite med spänning och nervositet att göra, man måste ju vara på helspänn jämt!


Ha en fin kväll allesammans.
Kram





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0