Fredagar har blivit min tågdag

Visst jag gillar att åka tåg men längtar till den dagen då jag kan köra själv! Snart blir det en tur till Nykvarn igen och det ska övningsköras med pappa och sen vill jag pussa lite på Zeth som bara blir större och större för varje gång man ser honom, faster Julias ögonsten helt klart ^^
Annars har det varit en bra dag, va på utbildningsdag på jobbet där det snackades lean och om Somalier och deras vardag i vår spännande stad. Föreläsningen va bra men som alltid blir jag lite irriterad när man diskuterar invandringspolitik och hur man ska möta andra kulturer. Jag kallar mig inte rasist men det kom upp saker som jag kan tänka mig ger vatten till alla rasisters kvarnar, jag tror på folk och att alla har nått i huvudet men efter den föreläsningen fick jag mina fördomar spikade. Nått ska man ju få ut av en föreläsning..

Nu ska jag packa det sista och sen hoppa på tåget.
Ha en härlig kväll och helg :)

Kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0