Innerst inne.

Jag vet inte om det är vädret, kylan eller bara ren tristess som gör att inget känns nå vidare roligt. Jag känner mig så trött och orkeslös och visst alla mår så ibland under vissa perioder men nu har jag känt mig låg i 2-3 veckor..
Det är som en ond cirkel, jag vill göra saker, pyssla och fixa men samtidigt vill jag bara ligga i soffan och vila. Jag vill träna mig svettig och utmattad men orkar inte ens byta om till träningskläderna efter jobbet. Samtidigt som jag inte orkar göra det jag vill känner jag mig bara mer stressad och deppigare. När man söker på google så får jag fram depression och man kan undvika det genom att träna, sova bra och äta nyttig mat men vad ska man göra när man knappt orkar laga mat, inte kommer ut efter jobbet och sover oroligt, då blir det svårare..
Jag känner att jag måste vara pigg och glad på jobbet men det är nog där allt går fel, jag har en liten klump i magen på morgonen och den klumpen växer sig större under hela veckan. Jag kan springa mig svettig för att hämta saker, passa upp och vara så snabb som möjligt och när jag sen kommer hem är jag grinig och vill bara sova. Sen på torsdagen eller fredagen inför helgen kommer migränen och jag är hängig hela helgen.

Det svåra med allt är hur jag kan bryta den här cirkeln som bara går runt och runt. Jag vet inte i vilken ände jag ska börja i när allt känns jobbigt men jag håller tummarna och hoppas att det snart går över. Jag behöver kanske sol eller nått.


Kommentarer
Postat av: Jessica

En liten mini weekend någonstans kanske?

2012-04-23 @ 16:05:38
Postat av: Julia

Ja det skulle inte vara helt fel, helst till nått varmt eller till ett hotell med en megastor säng :)

2012-04-23 @ 17:36:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0