Ett hjärta av guld

Veckans sista jobbpass är gjort och nu tar jag helg!
Det var en rolig dag idag med en massa skratt, intressanta operationer och härliga kollegor som dansade till Abba när klockan närmade sig 17 :)
Efter jobbet tänkte jag träna med såg i tidningen att Pingstkyrkans second hand öppnat igen så jag kände större sug att gå upp dit än att träna så jag tog en iskall promenad och det va nästan fullt med folk som ville fynda..

Jag hittade lite småsaker som vanligt men jag hittade även nått speciellt..
Det va några år sen som min äldsta släkting Kaisi dog i Finland och jag kommer ihåg att jag var liten och på begravningen sjöngs det en massa finska psalmer och prästen pratade men jag förstod inget förutom att jag va väldigt ledsen. Hon var en lite speciell tant som kom och hälsade på oss hemma hos mamma och pappa och bjöd alltid på finska karameller.

När jag stod och rotade bland gamla ramar så hittade jag en bild som liknade Kaisi nästan på pricken! Fick en rysning när jag såg den och på baksidan står det "1820 Faster Edla"  Den fick följa med mig hem men jag vet inte om jag vågar sätta upp den..


"Ändstation" till badrummet :)

Jag hittade även ett halsband ( som om jag inte redan har 100) men för 10 kr tyckte jag att det va fint och jag vill baka nått gott ihelgen och kan då använda min nya form :)






Man kan ju låtsas att det är äkta guld ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0