Halsont

Både jag och Micke har fått nå liten bacill som gör att halsen känns som sandpapper och det måste se roligt ut när vi går runt med tekoppar, halstabletter och mummlar. Kroppen känns tung och ibland kommer hostan som gör att det trycker i bröstkorgen. Jag brukar inte vara sjuk mer än en dag så det känns onödigt nu när man har semester.
 
Ja vet att jag tjatar men jag börjar bli så less på allt regn och kalla dagar, hittade mitt pass och kollade genast in sista minuten resor till värmen men ångrade mig när jag kollade sparkontot. De flesta semesterslantar har gått till bilhelvetet och de kronor som är kvar vill ja gärna ha till Grönan och Allsång på skansen. Man skulle kanske gå och köpa en trisslott och hålla tummarna..
Känner mig lagom bitter och grinig men så fort jag börjar jobba igen så ska jag ansöka om ledigt i vinter och då tusan ska jag till värmen!
 
Jag har inget planerat för dagen men jag ska försöka väcka liv i Micke och kanske ta en tur till Norrköping, behöver kolla igenom garderoben efter varma tröjor och byxor för jag måste erkänna att jag har gett upp hoppet om sommaren så det är bara att börja ladda inför kylan och höstmörkret.
 
Man skulle kanske införskaffa sig ett par rejäla gummistövlar...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0