Midsommarafton :)

Jag vaknade för en timme sen och kände mig ovanligt pigg så jag började städa undan lite i köket och plockade fram dagens kläder. Vädergudarna verkar vara med oss idag så det ska vi fira med fina klänningar och blommor i håret :)

Midsommar har alltid känts lite speciell, när man va liten va det godisregn och ponnyridning i Folkets Park och sen när man kom in i tonåren så hade man sin första ordentliga fylla. Nu känner jag sug efter små grodorna, midsommarstång och en massa god mat. Det är väl lite vuxenpoäng.

Min dag kommer börja med en mysig frukost och sen ska jag packa en picnickväska med fika för att sen bege mig ut till Bråten för att hälsa på Lisa och hennes familj.
Där blir det fika, lekar och lotteri och  traditionellt midsommarfirande :)

Senare idag åker jag och Micke ut till några bekanta till honom för att grilla, leka och fortsätta att fira. Jag hoppas myggen håller sig borta och att det blir en härlig kväll!

Hoppas ni alla får en härlig helg med underbar mat och trevligt sällskap. Nu känns det som att sommaren är på ingång! Massa kramar!



Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag är så svartsjuk! Har inte firat midsommar på, vet inte hur många år..3 tror jag det är. Skulle så gärna vilja fira en traditionell midsommar, så Julia fira lite för mig med!

2012-06-22 @ 16:54:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0