All kärlek och värme till er <3

Det finns inge bättre än människor som ställer upp och håller en vid ytan och jag har verkligen fått bevis på hur många som finns omkring en och hjälper en att sakta men säkert gå framåt. 
 
I fredags hade vi begravning för mamma och jag har aldrig sett så mycket fina blommor i en kyrka och det kändes som att hennes själ fanns där och kollade hur vi skötte oss. Jag var ett nervvrak, grät redan innan jag gick in i kyrkan och när alla människor började komma så kunde jag inte hålla emot tårarna utan jag grät under hela cermonin. En stund kändes det som om all luft tog slut och jag kom på mig själv med att hålla andan och sen med ett stort andetag fyllde jag kroppen med all luft jag kunde få, jag trodde att jag skulle svimma men då klappade mormor mig på benet och jag kom tillbaka. 
 
Av hela mitt hjärta måste jag tacka alla som kom och var med oss i kyrkan samt alla som skickat hälsningar och blommor. Jag älskar mina tjejer som kom och grät med mig och stöttade mig <3
 
Jag har pratat mycket med kuratorn och hon sa att efter en begravning så kan det kännas tomt i kroppen, som en urladdning och att man kan stanna upp i allt och det är verkligen så det känns nu. Luften känns mycket lättare att andas in och man har inte samma oro i kroppen, man är fortfarande knäckt och ledsen men det är otroligt att vi har orkat ända hit och fortfarande står på benen. Människan orkar nog mer än vad man tror och det är kanske nå högre makt som testar hur mycket man orkar. 
 
Idag åker jag och Micke hem till vårt igen. Är ledig hela veckan som kommer och jag är så glad över det. Att få lite tid att landa och komma in i vardagen igen. Känner mest för att sova bort dagarna men om jag känner mig själv så kommer jag nog göra lite småsaker som att kanske baka och göra lite höstfint i lägenheten. 
 
Nu ska jag börja packa in allt i bilen och när Micke vaknat och ätit frukost så åker vi hemåt. Ska bli skönt att sova i sin egna säng och ikväll ska jag nog ta ett långt bad och bara vara.
 
 Ta hand om er och tack för allt fint ni skriver här <3
 
 

Kommentarer
Postat av: Jessica

Kärlek till dig från mig! <3

2012-09-16 @ 13:32:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0