Från kylan in i värmen

Jag är i Nykvarn just nu och kom hit igår. Började med en långpromenad till Hökmossen och det va otroligt fint med solen och glitter i träden av snön. Veckan som varit har känts tung och mitt humör har inte varit det bästa, jag har tänkt massor på mamma och det tynger ner mig. Det kommer dagar som jag vaknar av något jag har drömt och varje natt kommer det upp minnen som gör mig så ledsen och det tar på humöret. Jag vill verkligen be om ursäkt då jag varit vresig och tjurig för bakom det finns en ledsen tjej som inte vill släppa fram tårarna. Jag behöver nog mer tid med en kurator så att jag får prata ut, jag vet att jag har folk omkring mig men det tar emot att öppna sig på jobbet eller när man ses. Jag behöver någon som bara lyssnar, en utomstående som kan säga hur jag ska göra med alla tankar och känslor. Det är jobbigt att behöva bita ihop när man helst vill bryta ihop och släppa fram allt. När jag åker hit till huset så känns det som om man laddar lite, här får man tänka på alla minnen och man får gråta när man kollar på bilder eller pratar med mormor. Jag behöver den närheten av mamma,känna på hennes saker och ta fram minnen som man gjort i huset och saker som hon alltid sa. Samtidigt är det tungt att komma hit och att huset känns så tomt..
 
Snart ska jag få träffa mina underbara små brorsbarn igen och vara barnvakt medans Marika kollar på lägenhet. Jag har saknat dem massor nu under veckan och det ska bli mysigt att hålla lilltjejen i famnen igen <3
 
Nu ska jag klä på mig och ikväll åker jag hemåt igen.
Ha en fin söndag.
Kram
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0