Jag och min far

Idag är det Fars dag och det är mysigt att se hur vänner och släktingar skriver om sina pappor, sina pojkvänner som blivit pappor eller syskon som har barn. Mina två bröder som har barn hoppas jag har blivit lite firade idag. 
 
Jag tänkte på det när jag satt i bussen från Södertälje mot Katrineholm. 
Hur mycket min pappa hjälper mig med saker, allt från att byta glödlampor, laga saker, fixa med vinterdäck till att låta mig flytta hem igen när man är 25 år.
Min pappa har gått igenom mycket, när mamma gick bort, hans fru som alltid varit där, tagit hand om huset och 4 ungar som både bråkar och slåss och helt plötsligt blir man lämnad  ensam med ett tomt hus och en tyst vardag. 
Han har alltid varit lite tystlåten och "gubbig" men nu är det en ny man som finns i huset. En mycket gladare pappa och en toppenbra farfar. 
Jag vill mest bara säga att min pappa är så bra! Man måste tänka på att lyfta dem ibland och allra viktigast är att säga det till dem när dem kan lyssna. Jag hann inte säga grattis till honom men han fick en flaska gin från båten när han lämnade mina hemnycklar och jobbkort som glömdes i all hast och han fick åka in till Södertälje och lämna till mig, förstår ni nu hur mycket han måste ha koll på? Så grattis farsan på Fars Dag och grattis till mina bröder och vänner som är pappor! 
 
Tack vare min pappa så tackade jag även ja till att jobba på Södertälje sjukhus och imorgon säger jag upp min lägenhet här i Katrineholm för att så småningom flytta hem till Nykvarn och huset igen! Ibland väljer man en helt annan väg och jag är både spänd och peppad inför det nya jobbet och att få göra iordning huset lite när jag flyttar in. Pappa och jag fixar det nog :)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0