Hösten var din årstid

Jag tänker på dig, inte lika ofta men du finns i mina tankar nu när hösten är här.
Jag tänker på dig i skogen med dina stövlar och stora fleecejacka och letar efter kantarellerna som gömmer sig vid en björk.
Jag kommer ihåg när du var ute i trädgården och ropade på mig att jag skulle komma ut, få lite frisk luft och kratta upp löven. 
Jag hör din röst när jag handlar en ny jacka eller nya skor, " du som har så många redan, spara dina pengar!"
Jag vet att du hade rätt, du visste nog hela tiden hur allt skulle lösa sig men du gav mig tiden att själv lista ut det. 
Jag kan känna din närvaro när jag lyssnar på andra som förlorat någon, som att du finns där och tjuvlyssnar. 
 
Jag kommer snart och pratar mer med dig, berättar vad som händer och jag tror att om du var här så skulle du sagt att  -" vad var det jag sa?"
 
 
En mamma har alltid rätt och vet bäst. 
 
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0