Vingåker, Katrineholm, Valla och Nykvarn

Jag bor just nu i min bil, jag har åkt fram och tillbaka till Katrineholm för att fixa med det sista i lägenheten och idag lämnade jag in mina nycklar för sista gången. Jag känner mig inte ledsen för hur allt har blivit men jag känner mig trött när jag inte kan avsluta saker, min lägenhet ska besiktas på måndag och det är bara att hålla tummarna att räkningen inte blir för stor. Det är nog det värsta med att flytta, allt fix, städning och en miljon saker att packa ner.  Jag är väldigt tacksam och skulle inte ha fixat det utan hjälp från mina finaste vänner och pappa. Han borde ha en stjärna i himlen för all hjälp med saker och att köra det tillbaka till Nykvarn. Det hade aldrig gått utan stöttning och peppning för det tar på krafterna att flytta! Min fina Lisa som hjälpt mig från den dagen jag flyttade in till att hjälpa mig ut, Jonas för hjälp med städning, sovplats och sällskap och Helena&brorsan som langade in alla saker i huset på nolltid och brorsan som lånade ut sin bil,  ni är guld värda! 
 
Det är en liten rörig period för mig just nu, flytt och ett nytt jobb där man får kämpa med nya saker, nya kollegor att komma överens med och att jag inte riktigt har kommit in i rutinerna än. Jag visste att det skulle bli tungt men var inte beredd på att jobbet skulle kännas så tungt. Jag lär mig något nytt varje dag så jag känner att det kommer gå bättre och att man får ta en dag i taget. Det finns inte så mycket mer än jobb, äta och sova nu tills våren och värmen kommer igen. Jag saknar mina fd kollegor i Katrineholm varje dag när jag sitter på bussen in mot sjukhuset för det känns som att jag lämnade en andra familj när jag slutade på Kullbergska. 
 
Det är tur att man har fina människor omkring sig nu när man inte riktigt har kommit på plats med allt och jag vill mest bara säga att jag är otroligt tacksam för all hjälp och peppning.
Nu ska jag lägga mig i soffan hos pappa och sen blir det att åka ut i skogen och fira Mari som fyllt år. Det blir en lugn kväll då jag känner mig hängig, förkyld och trött och jag längtar efter en helg där man bara kan sova, äta och komma ut i solen. Våren känns som att den är på ingång och det är den bästa årstiden av alla. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0